Nasazení systému společného datového prostředí (CDE) a jeho propojení se strukturou organizace, stylem práce a procesy je v podstatě projektem digitální transformace.
Koncepce zavádění metody BIM v ČR, anglická verze.
K 1. září 2020 se vydávají aktualizované rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání. Ty obsahují také kapitoly o výuce metody BIM. Aktualizace se týká i oborů vzdělání kategorie M, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou . Obory se stavebním zaměřením patří do skupiny 36 – Stavebnictví, geodézie a kartografie.
Příručka, která se věnuje úplným základům, bodům, které si každý, kdo chce začít využívat BIM a postupovat podle doporučených pravidel, musí zvážit a připravit. Jejím cílem je doplnit text vlastní normy a vysvětlit, co vlastně zavedení postupů podle této normy znamená.
Představení organizační struktury DSSSpolupráce a úkolyPrincipy tvorby DSSPrincip LOINIMS x DiMSKontext DSS v rámci celé Koncepce BIM - priority aktivit Koncepce pro rok 2022Celkové využití DSS - celkové schémaNávaznost DSS na DSŘ a zákon o BIMCCI a jeho návaznost na DSSOnline prohlížečka + spolupráce s CAD vendory v oblasti strukturovaných požadavků DSS.
Po půlroční intenzivní spolupráci v rámci týmu BIM EDU a po přispění prvních externích recenzentů je pro vás připraven dokument mapující potřebné znalosti a dovednosti v BIM na českých vysokých školách stavebního zaměření. Dokument vychází z RVP SOV oborů L0 A M–36 Stavebnictví, geodézie a kartografie a popisem potřebných dovedností se snaží logicky navázat na základy získané na středních odborných školách. Součástí týmové práce je rozsáhlý přehled dostupné studijní literatury.
Cílem tohoto dokumentu je uvést výčet a výklad zavedených pojmů ve stavebnictví, které souvisejí s oblastí oceňování staveb a smluvních cen. Vybrané pojmy zahrnují typy cen, nákladové tituly, činnosti a procesy, se kterými se bude v metodikách pro stanovení nákladů (oceňování) v rámci procesu BIM a tvorby digitálního modelu stavby pracovat. V řadě případů existuje více definicí a zdrojů, které popisují uvedené pojmy v kontextu jejich použití v různých oblastech ekonomiky, nebo oborů činnosti (průmyslu). Pro použití v tomto dokumentu byly zvoleny nebo upraveny výklady pojmů pouze v kontextu oceňování staveb.
Koncepce BIM - hlavní aktivity 2021/2022 pro společné jednání OTO týmů 9. 12. 2021využívání DSSDSŘ a využití DSS a CCICCI.
Své místo ve studijních programech českých vysokých škol si již metoda BIM získává několik let. Do výuky středních odborných škol stavebního zaměření se začíná v souvislosti s aktualizací RVP prosazovat také. Nese to s sebou řadu otázek, které souvisejí s odborností a s vývojem technologií, který je mnohdy rychlejší než tempo, jakým na něj dokážeme reagovat. Jaké otázky si kladou pedagogové, a jak na ně hledají odpovědi, si můžete přečíst v tomto bookletu.
Tato vstupní monitorovací zpráva obsahuje údaje k pilotnímu projektu ČVUT.
Prezentace 1. jednání OTO týmu oceňování: Co je IMS, DiMS,včetně vazebCo je LOIN?Datový standard stavebSpolupráce v rámci OTO týmu oceňováníOrganizační záležitosti